Krátky výlet: Beckovské skalice

Vonku je fajn počasie, čo keby sme niekam vybehli na výlet? Volíme blízke okolie. Do Beckova je to kúsok a náučný chodník Beckovské Skalice máme vyhliadnutý už dlhšie. Po obede sa nahodíme do športového a ideme na to. Poďte sa aj vy inšpirovať.

Celkový čas: 2 hod.

Vzdialenosť: 2 km

Prevýšenie: 98 m

Typ výletu: pešia turistika pre celú rodinu

Začiatok trasy: malé parkovisko vedľa cesty pri skale

Presúvame sa autami z Trenčína a kúsok za Beckovom prichádzame k výraznej skalnej vyvýšenine. Hneď vedľa cesty je maličké nespevnené parkovisko akurát pre naše 2 autá. Decká hneď vybehnú naštartované z aut – musíme ich brzdiť, aby sa nám nerozpŕchli po okolí. Prostredie je tu veľmi pekné a upravené.

Naštudujeme si informácie na prvom informačnom paneli a už si vykračujeme veselo po kraji lúky po náučnom chodníku. Musíme dávať pozor na okolitú prírodu, pretože sa tu nachádza mnoho chránených rastlín a živočíchov. Mierne stúpame do kopca, prechádzame kúsok lesom a už aj stojíme pred infopanelom, ktorý nám predstavuje miestny kameňolom. Nuž teda neváhame a ideme sa presvedčiť, čo sa tu zaujímavé nachádza.

Kameňolom je pekné miesto, páči sa nám tu zaujímavý pohľad na okolité skaly. Ťažilo sa tu ešte nedávno – pred nežnou revolúciou. Prostredie už dávno zarástlo trávou a kríkmi. Musíme dávať pozor na deti, aby sa nepribližovali ku kolmej skalnej stene, pretože je vidno, že kamene sa stále uvoľňujú a môžu padať dole.

Malá vyhliadka je tu pekná na celý kameňolom, preto si všetko dôkladne prezeráme. Páčia sa nám miestne kamene. Na niektorých sú viditeľné malé kryštály. Decká by si kamene chceli zobrať so sebou, no vysvetľujeme si, že sme v prírodnej rezervácii a odtiaľto si nič nemôžeme zobrať domov. Musí tu byť zachovaná príroda aj pre ďalších ľudí. Ešte dobre, že tu tá rezervácia je, inak by sme deťom museli nosiť celú cestu plné ruksaky ťažkých skál 😊

Z kameňolomu postupujeme chodníčkom ďalej do kopca na ozajstnú vyhliadku. Vidno celú západnú „novomeskú“ stranu až do šírej diaľky. Okraj kopca je nebezpečný, preto treba dávať pozor a držať sa v bezpečnej vzdialenosti.

Ďalej po chodníčku sa dostávame na najvyššie miesto Beckovských Skalíc a už chápeme, prečo dali tomuto kopcu takýto názov. Na zemi sú akoby porozhadzované samé skalky, musíme medzi nimi doslova kľučkovať. Vôbec nám to nevadí a tešíme sa z pekného miesta, akým tento kopec určite je.

Po dôkladnom prezretí diaľav a Beckovského hradu z ďalšej vyhliadky, pokračujeme náhornou plošinou smerom na východ. Ideme stále po vyšliapanom úzkom chodníčku, ktorý nás dovedie k ďalšiemu infopanelu.

Prechádzame po bývalých roliach, ktoré boli kedysi riadne obhospodarované. Teraz boli ponechané úhorom, čiže sa už neobrábajú a raz za čas sa preorú. Vyzerajú ako lúky a pasienky, žije tu však mnoho vzácnych rastliniek a živočíchov. Dobre sa nám tu prechádza, tráva je pokosená a krásne hustá. Rastie v nej teraz mnoho hríbov.

Pozorujeme v ovocnom sade staré vzácne stromy, ktoré sa v bežných záhradách nevyskytujú. Sú tu staré odrody, o ktoré sa ochranári starajú. Prichádzame k plotu, za ktorým sa pasú kozičky. Ponúkneme im výbornú trávičku, aby sa posilnili. V diaľke vidíme veľké stádo ovečiek, okolo nich behá psík a dohliada na ne bača.

Náučný chodník pokračuje ešte ďalej – cez vrch Skalice až do Beckova. My sa však pomaly sa otáčame a vraciame sa naspäť po našom chodníčku. Nabudúce si ho prejdeme celý. Ideme už len dolu miernym kopcom, cesta nás vedie až k parkovisku, kde máme autá. Vyzujeme si turistické topánky a ide sa domov.

Dnešný výlet bol zaujímavý z viacerých dôvodov. Takto zachovalú a chránenú prírodu len tak na Slovensku nevidno. Chodia sa sem pozerať aj zahraniční prírodovedci. Tak prečo by sme neprišli aj my. Isto prídeme aj nabudúce. Turistike a ochrane prírody zdar !

Trasa nášho výletu znázornená na mape.

Realizované s podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Logo Oblastne organizácie cestovného ruchu Logo Ministerstva Logo Slovakia travel

Pošlite tip na tento článok svojim priateľom!