Krátky výlet: Krasín nad Súčou

Dnes sa vyberieme na peknú prechádzku po náučnom chodníku Janka Miklasa do Dolnej Súče, okolo vrchu Krasín. Ide o pomerne hornatý terén, preto obúvame lepšie turistické topánky a vyrážame na čerstvý vzduch. Hurá! 🙂

> Východiskový bod: námestie v Dolnej Súči
> Celková vzdialenosť: 5 km
> Celkový čas výletu: 1,5 hodiny

Do Dolnej Súče sa môžeme prepraviť autom alebo autobusom. Parkovanie je možné na parkovisku, priamo na námestí. Pokiaľ zvolíme dopravu autobusom, rovnako vystupujeme na zastávke Dolná Súča – námestie. Keď už vieme, ako sa dopravíme, môžeme vyraziť 🙂 .

Na začiatku výletu nás priamo na námestí čaká prvá zo série informačných tabúľ, ktoré nás budú sprevádzať celým náučným chodníkom. Výborne, môžeme sa dozvedieť zaujímavé informácie.

Z námestia pokračujeme po našej trase smerom ku Krasínu. Vychádzame do kopca po ceste. Na značenej odbočke meníme smer doľava a opúšťame ulicu s domami. Otvárajú sa nám krásne výhľady, ktoré sú odmenou za mierne výškové stúpanie.

Po lúkach a pasienkoch sa z ľavej strany Krasína blížime k prvej studničke a ďalej ku vyhliadke na Rysej skale. Špekulujeme nad názvom tejto skaly a rozprávame si príbehy, ktoré sa tu ľuďom mohli kľudne prihodiť 🙂 .

Cestička ďalej pokračuje ku skalisku, kde je povinnosťou každého účastníka spraviť si fotku. Nikto z nás totiž neodolal krásnej panoráme s výhľadmi na okolité lesy a prírode s malebnými dolinami navôkol. Už len pre takéto pohľady sa oplatilo prísť.

Po malom oddychu sa blížime k najvyššiemu miestu vrchu Krasín, na ktorom sa ešte dodnes dajú vidieť pozostatky hradu Súča. Škoda, že sa hrad nezachoval, ostali už len  terénne náznaky. Púšťame preto fantáziu naplno a špekulujeme, aké to tu bolo kedysi.

Keď už má každý svoju predstavu o tom, ako hrad Súča vyzeral, výlet môže pokračovať. Zostupujeme z vrchu smerom do sedla, v ktorom chodník odbočuje doľava – nepokračuje rovno na druhý vrchol kopca. Poslúchneme, pretože sa nachádzame v štvrtom stupni ochrany prírody a správny turista sa pohybuje iba po vyznačených chodníkoch.

Vchádzame do lesa, kde sa dá v teplých dňoch príjemne ochladiť, pretože doteraz  slniečko svietilo priamo na nás. Chodník prechádzajúci krásnou prírodou pomaly klesá. Prichádzame ku studničke, ktorá je ukážkovo upravená. Osviežime sa a ideme ďalej.

Po lúke prichádzame ku miestnemu kameňolomu, ktorý nás prekvapuje svojou veľkosťou. Ťažil sa tu vápenec, ochrana prírody však dostala vyššiu prioritu.

Na záver znovu prichádzame do obce Dolná Súča. Vraciame sa na námestie, z ktorého sme štartovali. Videli sme skutočne pekný kus prírody, mali sme nádherné výhľady.

Ďakujeme aktivistom z obce za vybudovanie a udržiavanie tohto náučného chodníka. Bol to naozaj pekný výlet. Už teraz sa tešíme na budúcu spoločnú túru 😊.

Trasa nášho výletu znázornená na mapke.

Pošlite tip na tento článok svojim priateľom!