Krátky výlet: Ivanovskou dolinou

V jedno pekné poobedie sa doma rozhodujeme, kam by sme si vyšli na výlet. Hovoríme si, že si odskočíme len kúsok za naše trenčianske humná – do Ivanovskej doliny. Poďte s nami 🙂

> Východiskový bod: koniec Ivanovskej doliny (pozri mapu)
> Celková vzdialenosť: 3,5 km
> Celkový čas výletu: 2 hodinky (v tom je aj čas zberu byliniek a prestávky)

Z Trenčína vyrážame po starej ceste smer Nové Mesto, odbočka do Ivanoviec/Melčíc a pokračujeme až na úplný koniec doliny, kde už končí asfaltová cesta. Pod horou zaparkujeme autá a vydávame sa na prechádzku. Každé ročné obdobie je tu krásne, preto sem chodíme často. Najradšej však na jar, keď nám matka príroda ponúka čarovné byliny plné zdraviu prospešnej medicíny.

Po poľnej ceste si vykračujeme smerom ku ústiu doliny, kde je cesta uzatvorená rampou. Odbočujeme vľavo do kopca po ďalšej poľnej kamennej ceste, ktorá spája Ivanovskú dolinu a obec Bošáca – miestnu časť Zabudišovú. Po strmšom výstupe po ceste vedúcou cez lesík sa pred nami otvoria krásne udržiavané lúky. Po chvíli prichádzame ku miestnej krásavici: po ľavej strane cesty stojí 200 ročná Hruška ružová (Ružovka). Je typickou miestnou starou odrodou, ktorá rastie len v tomto regióne – nikde inde! Zasadili ju pravdepodobne prví osadníci v tomto kraji. Tento krásny strom sa umiestnil na 3. mieste v súťaži Európsky strom roka 2016.

Pod stromom si posedíme, oddýchneme, načerpáme energiu a pokračujeme smerom hore po ceste do dediny na jej malú prehliadku. Máme v pláne sa tu trošku pomotať, popozerať si život miestnych ľudí a deťom ukázať tunajšie zaujímavosti.

V dedinke nás čakajú všelijaké prekvapenia. Jedným z nich je potulná knižnica, ktorú objavujeme priamo v domčeku autobusovej zastávky. Decká sa zvedavo prehrabúvajú v knihách a čudujú sa, pre koho sú tu odložené. Vysvetľujeme, že pre všetkých dobrých pocestných, ktorí si chcú oddýchnuť a chcú si niečo prečítať. Tak teda oddychujeme aj my.

Ako sa tak prechádzame po dedinke a všímame si život jej obyvateľov, zrazu sa pred nami objaví krásny osedlaný kôň. Očkom žmurká a volá všetkých na zvezenie. Decká by aj pristáli, no pre istotu si medzi sebou vylosujú, kto bude kôň a kto jazdec. Bezpečne pokračujeme ďalej 🙂

V dedine je veľa  zaujímavostí, ktoré stoja za videnie. Napríklad ešte tradičná sušiareň ovocia rodiny Maruškovej, Zicháčkova oskoruša a iné významné miesta. Pokračujeme vo výlete ďalej, vraciame sa okľukou cez lúky a cez les späť do Ivanovskej doliny. Prechádzame po lesných chodníčkoch a zvážniciach.

Tieto miesta poznáme veľmi dobre, ideme na istotu 🙂 Prichádzame na miesto, kde sú ideálne podmienky pre medvedí cesnak. Pôda je tu vlhká, slniečko ju na jar zohreje a táto zázračná bylina vyrastie každý rok na jar ako fénix z popola. Nazbierame si svieže listy cesnaku do dózy a potom doma na chlebíku budeme posilňovať imunitu v tejto divnej dobe. V okolí zbierame aj iné liečivé byliny (kvety prvosienky, podbeľu, výborná je napríklad „Kozia noha“) – aj takéto aktivity patria k jarnej turistike.

Keď už máme plné misky a dózy byliniek, pokračujeme v turistike. Vychádzame z lesa pri rampe na poľnej ceste a prichádzame okolo rybníkov ku autám. Dnes nebolo moc blatisto, ale aj tak si všetci radšej očistíme poriadne topánky, lebo inak by nás vodiči poslali domov peši 🙂

Výlet vyšiel podľa očakávania všetkých turistov na výbornú. Prešli sme sa po čerstvom vzduchu, nabrali sme okrem síl a dobrej nálady aj trošku byliniek na chlebík a do smoothie pre podporu zdravia. Netreba robiť siahlo-dlhé niekoľkohodinové pochody, aj takáto kratšia prechádzka má veľký význam pre naše zdravie a pohodu. Tešíme sa, že nám to dnes znovu vyšlo. Pridáte sa ? Budeme sa tešiť 🙂 Ahoj v prírode.

Trasa nášho výletu znázornená na mape.

Realizované s podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Logo Oblastne organizácie cestovného ruchu Logo Ministerstva Logo Slovakia travel

Pošlite tip na tento článok svojim priateľom!