Lezecké steny v Trenčíne a v okolí

Viac ako 1 000 metrov2 lezeckej steny, 18 metrov maximálnej výšky, 130 m2 boulderu, 4 metre previs – to všetko môžete vyskúšať v Lezeckom centre v Trenčíne.
Cenník, otváracie hodiny a ďalšie informácie nájdete na web stránke lezectrencin.sk.

Horolezecké terény v okolí Trenčína
Skalka je najpopulárnejšou tréningovou oblasťou pre trenčianskych horolezcov. Leží  neďaleko Trenčína v blízkosti rieky Váh. Nachádza sa tu asi 80 ciest všetkých obtiažností, s možnosťami pre bouldering. Cesty sú vyšmýkané, zaistené nitmi a borhákmi v príjemných vzdialenostiach.
Beckov je jedna z najobľúbenejších lezeckých oblastí už dlhú dobu, takže stena je dosť vyšmýkaná. Sú tu vhodné podmienky pre začiatočníkov ale aj pre extrémistov. Vďaka veľkému previsu sa dá na tejto 60 metrovej vápencovej stienke liezť aj keď prší (musí byť však dobrý vietor). V peknom letnom počasí si môžete odskočiť okúpať sa na neďalekú Zelenú vodu. Od cesty č. 33 sú nástupy nad susednou záhradou (do skaly je nabitá reťaz na traverz), ktorú odporúčame používať. Pod stenou je zákaz bivakovania a pri príchode sa nezabudnite zapísať do knihy návštev.
Kamenné vráta – oblasť nachádzajúca sa v JZ časti Strážovských vrchov neďaleko kúpeľného mesta Trenčianske Teplice. Sú to vlastne dve vápencové skaly vzdialené od seba asi pol kilometra, ktoré takto tvoria uzáver doliny „Kamenica“, odkiaľ pochádza názov vráta. Južná skala (pri pohľade z doliny vpravo) je vysoká až 35 metrov a v súčasnej dobe sa tam nachádza okolo 60 ciest, ktorých dĺžka sa pohybuje od 6 do 30 m. Cesty sú prevažne veľmi kvalitne zaistené nitmi v mimoriadne pevnom vápenci s prekrásnymi líniami. Na skale sa dá liezť prakticky po celý rok a v okolí sa nachádza super bivak. Prístup je z Trenčianskych Teplíc, alebo z Omšenia. Na konci Teplíc pri Baračke neodbočíme na červenú značku, ale pokračujeme ďalej po ceste smerom na Omšenie. Na prvej odbočke doľava smerom k pamätníku amerických letcov, cca po 30 min. prechádzky popri chatkách prídeme k pamätníku a 50 m ďalej k prameňu a za ním je úzka cestička. Asi po 15 min. strmého výstupu v lese sa nachádzajú skaly.

Pošlite tip na tento článok svojim priateľom!