Krátky výlet: Večerná Radochová

Dnešný výlet bude trošku iný, no o to lepší 🙂 Obvykle vyrážame na turistiku v doobedňajších hodinách. Dnes naschvál štartujeme, až keď sa blíži podvečer. Berieme si preto aj baterky – zídu sa. Dnes nás čaká taká romanticko-rozprávkovo-fotografická prechádzka. Ide sa 🙂

> Východiskový bod: parkovisko pri Araveri v Opatovej pri Majáku (pozri mapu)
> Celková vzdialenosť: 4,5 km
> Celkový čas výletu: 1,5 hodinky (plus čas 1 hod. na opekačku na lúke)

Stretávku s turistickými kamošmi si dávame v Opatovej. Na hlavnej ceste z Trenčína, smer Trenčianska Teplá odbočíme pri Araveri, pri motoreste Maják, doprava na parkovisko. Tu zaparkujeme našich oceľových tátošov. Z tohto miesta vedie poľná cesta na Radochovú.

Zo začiatku sa držíme zelenej turistickej značky. Na križovatke viacerých poľných ciest však odbočujeme cez malý potôčik doľava a pokračujeme mierne do kopca. Zisťujeme, že tadiaľto vedie zelená turistická značka – vykračujeme si teda po nej.

Prechádzame čarovným starým lesom, kde nie sú ešte vyťažené po nebo siahajúce stromy. Tie nás sprevádzajú touto prechádzkou, spokojne sa kníšu zo strany na stranu a ich šum vytvára príjemnú atmosféru. Po chvíli prichádzame do rozprávkovej krajiny. Pred nami sa v lese z ničoho nič zjaví malá čistinka, na ktorej akoby sa nachádzala stará ovocná záhradka. Na jabloni nenápadne visí hojdačka, ktorú deti hneď skúšajú a – funguje.

Na okraji lúčky sa pod kríkom schováva malá upravená studnička, pri nej na paličke zavesený hrnček. Všetko je pripravené pre pocestných, aby si tu oddýchli. Starý domček, tiež ako zo známej rozprávky, na nás spokojne hľadí, akoby nás chcel udržať vo svojej záhrade čo najdlhšie. My však odoláme čaru, pretože musíme ísť ďalej. Čas pokročil, a predsa nechceme tu nocovať a nebodaj stretnúť nejakú ježibabu 🙂

Prejdeme okolo domčeka a znova sa pripájame na lesnú cestu. Rozprávka ale nekončí –  pred nami sa zrazu objavil veľmi nezvyčajný strom. Pri jeho koreňoch vyviera malý potôčik, z ktorého chodia piť vodu lesné zvieratká. Deťom sa toto magické miesto páči, toľko divov naozaj videli zatiaľ iba v rozprávke. Po chvíli vychádzame z lesa na veľkú lúku, kde si môžeme vychutnať pekné výhľady na západ slnka.

Po okraji lúky stúpame až na jej najvyššie miesto, kde na začiatku lesa stojí krmelec pre lesné zvieratá. Tu odbočujeme doprava, schádzame zo zelenej značky a pokračujeme po ďalšej dlhej lúke do kopca na vrch Radochová.

Dostávame sa na najvyššie položené miesto dnešného výletu. Sme na vrchole Radochovej, odkiaľ prejdeme kúsok cez les po cestičke až vychádzame na krásnom slnkom zaliatom mieste. To je dôvod, pre ktorý sme si dnešný výlet naplánovali na neskorší čas – aby sme západ slnka mohli zažiť presne na tomto mieste.

Na okraji lesa sa nachádza niekoľko ohnísk, aby si aj viacero partií mohlo v súkromí poopekať a zrelaxovať pri nádhernom výhľade na Trenčín. V diaľke vidíme náš majestátny hrad a rieku Váh, ktorá sa v objatí zapadajúceho slnka úžasne ligoce.

Najväčšou zábavkou je však samotná opekačka. Pohľadáme suché drevo, zapálime ohník a môžeme si opiecť špekáčik, chlebík, alebo najnovší hit detí – sladkú maršmelounku. Popri tom sa kocháme výhľadmi, farbami prírody zo zapadajúceho slniečka.

Ani sme si nevšimli, ako čas ubehol. Slnko sa schovalo za kopce nad Drietomou a Biele Karpaty žiaria ako naša horúca pahreba z ohniska. Začína sa stmievať. Vo vzdialených uliciach Trenčína už vidíme, ako sa zažínajú lampy. Pobalíme veci, bezpečne uhasíme  ohnisko a rozbehneme sa dole po lúke, smerom k nášmu autu. Bez bateriek by to bol poriadne adrenalínový zážitok. Dobre, že sme si ich pribalili do batohu. K autám prichádzame prakticky po tme 🙂

Dnešný, trošku netypický výlet bol o to viac zaujímavý. Veľmi sa nám páčilo. Vášniví fotografi a romantické duše si určite prídu na svoje. Nechajte sa inšpirovať a poďte do prírody. Ahoj nabudúce 🙂

Trasa nášho výletu znázornená na mapke.

Pošlite tip na tento článok svojim priateľom!